środa, 3 września 2014

PLEŚNIAK

Witajcie,
dziś na tapecie smakowity pleśniak, dziś w wersji z orzechami włoskimi i śliwkami. Wersji jest mnóstwo. Ciekawa jestem jak by smakował w wersji truskawkowo - kokosowej? Ciasto idealne do małej kawki.

OCENA 5 / 5




Składniki na wersję podstawową wg przepisu mojej mamy:
  • 5 żółtek i białek,
  • margaryna (ja wolę masło),
  • 1/2 szkl. cukru,
  • 3 łyżeczki proszku,
  • 3 szkl. mąki,
  • owoce (wg uznania).
Mąka + margaryna + żółtka + proszek = ciasto 
Podzielić na 2 części. Jedna zetrzeć na tarce (duże oczka) na formę wyłożoną papierem do pieczenia. Drugą na chwilę wkładamy do zamrażarki. Na to wykładamy owoce, a potem pianę z białek i cukru. Na wierzch druga porcja ciasta starta na tarce. Piec 30-40 min. w 180 st. C. Ja dodałam stare orzechy na pierwszą warstwę ciasta. Smacznego!


Moje rady: Zamiast świeżych owoców można dodać np. brzoskwinie z puszki lub dżem, a do ubitych białek kisiel (proszek). 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz