środa, 17 grudnia 2014

SEROMAKOWIEC SEROMAK

:)
Chcica ciążowa rządzi się swoimi prawami, więc dziś na tapecie Seromakowiec mniam mniam :PP

Przepis znalazłam TU
Ciasto smakuje wyśmienicie, jest na kruchym spodzie. Do masy dodałam wiśnie z nalewki i rodzynki. Użyłam blaszki 24 x 24 cm. Ciasto odrobinę się kruszy więc jemy nad talerzykiem ;P


OCENA 5 / 5




Ciasto kruche:

  • 1 szkl. mąki,
  • 125 g masła ( użyłam masła i margaryny po 50 %),
  • 1 jajko,
  • 1/2 szkl. cukru,
  • 1 łyżeczka proszku,
Zagniatamy ciasto, wykładamy dno blachy, przykrywamy folią spożywczą i wkładamy do lodówki na 30 min. Potem pieczemy 10 min. w temp. 190 st C.

Masa makowa:

  • 425 g masy makowej (połowa dużej puszki), (użyłam suchego maku, gotowałam 10 min. potem blendowałam),
  • 2 łyżki miodu (użyłam syropu z agawy),
  • 1 białko,
  • 3 łyżki orzechów włoskich, posiekanych (użyłam 1/3 szkl. wiśni z nalewki),
  • 2 łyżki płatków migdałowych (nie dodawałam),
  • 4 łyżki rodzynek,
Wszystkie składniki poza białkiem mieszamy w misce. Białko ubijamy i łączymy z masą. Wykładamy na ciasto lekko podpieczone.

Masa serowa:

  • 500 g dobrego sera z wiaderka (użyłam sera zwykłego, który zblendowałam),
  • 50 g masła,
  • 1 szklanka drobnego cukru (użyłam 3/4 szkl.),
  • 2 jajka (dodałam  1 żółtko z masy makowej),
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii.
Żółtka, masło i cukier miksujemy na masę. Dodajemy ser i zapach, miksujemy. Dodajemy ubite białka lekko mieszamy łyżką. Wykładamy na masę makową. Pieczemy ok 1 h. Kroimy po wystudzeniu. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz