środa, 22 października 2014

PIERNICZKI BEZ MIODU MIĘCIUTKIE

Przepis mam stąd. Jest tam wiele pochlebnych opinii o tym przepisie, więc nie ma co się opieprzać tylko trzeba wypróbować :)) Pierniczki są bardzo mięciutkie, trochę mnie to zmartwiło bo wolę twarde ciastka. W smaku są bardzo kakaowe.

OCENA 4 / 5



Składniki:
  • 1/2 kg mąki,
  • 200g cukru pudru,
  • 150 g zmielonych orzechów włoskich,
  • 1 przyprawa do pierników,
  • 3 łyżki kakao (następnym razem mniej - 1 łyżeczka),
  • 2 płaskie łyżeczki proszku,
  • 1 cukier waniliowy
  • 250 g masła,
  • 2 jaja,
  • 2 łyżki mleka,
  • 1 aromat pomarańczowy.
Wszystkie składniki lądują w misce. Zagniatamy jednolite ciasto. Wkładamy na ok 6 godz. do lodówki by ciasto stwardniało. Po tym czasie 1/4 ciasta wyjmujemy za pomocą łyżki na stolnice ( mam silikonową więc nie musiałam podsypywać mąką). Wałkujemy na ok 1/2 cm. Ciasto szybko przestaje być twarde więc polecam się uwijać. Najlepiej wychodzą ciastka wycinane kieliszkiem. Jeśli by wykrawać foremkami trzeba by pewnie dosypywać mąkę na stolnicę, nie próbowałam.
Pierniczki piec w formie wyłożonej papierem do pieczenia w 200- 190 st C. Pieką się błyskawicznie więc należy uważać. Pierwszą partię lekko zwęgliłam :PP
Smacznego! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz