niedziela, 19 października 2014

KAKAOWA SZARLOTKA Z BUDYNIEM

Fajne wilgotne ciasto, nie przesłodzone. W sam raz do kawy. Jeden feler, że masa jabłkowa się lekko rozlewa na boki, może dlatego, że ciepłe kroiłam. Przepis z dodatku "Kuchnia i kropka" nr 42/2014 str. 62. Na próbę robiłam z połowy porcji w formie 21 cm.

OCENA 4,5 / 5


Składniki:

CIASTO:
  • 200 g margaryny (użyłam masła),
  • 2 szkl. mąki pszennej, (użyłam wrocławskiej),
  • 1/2 szkl. cukru,
  • 2 jaja,
  • 3 łyżki kakao,
  • 2 łyżeczki proszku.
Połączyć wszystkie składniki w misce, wyrobić ciasto. 2/3 wyłożyć do formy obłożonej papierem do pieczenia. (Teraz wiem że brzegi też należy wyłożyć wtedy nie będzie wyciekała przy krojeniu masa jabłkowa. 1/3 część ciasta wkładamy do zamrażarki. Spód ciasta nakłuwamy i pieczemy 20 min w 170 st C.

MASA JABŁKOWA:
  • 1 1/2 kg jabłek,
  • 1/2 szkl. cukru (dałam mniej, prawie wcale),
  • 1 łyżka cynamonu,
  • 2 galaretki cytrynowe.
Jabłka obieramy i kroimy w plasterki, wrzucamy do garnka i zalewamy 1/2 szkl. wody. Dusimy. Dodajemy pozostałe składniki. Mieszamy. Ciasto opruszamy bułką tartą. Wylewamy masę na upieczony spód.

MASA BUDYNIOWA:
  • 3 szkl. mleka,
  • 2 budynie śmietankowe,
  • 3 łyżki cukru (dałam miej).
Połowę mleka zagotować, resztę składników (wymieszaną) dodać i energicznie mieszać by nie zrobiły się grudki. Mi się zrobiły, ale rozmieszało się o dziwo trzepaczką :)) Wykładamy na masę , budyń i rwiemy na kawałeczki ciasto z zamrażalki. Pieczemy jeszcze 30 min. w 180 st C.

DODATKOWO:
  • 2 łyżki bułki tartej
Smacznego! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz