niedziela, 31 sierpnia 2014

CIASTO POMARAŃCZOWE Z DELICJAMI

Witka, :)
dziś coś wyjątkowego ciasto pomarańczowe z ciastkami typu delicje i z pianką. Wysokie, reprezentacyjne, w sam raz na urodziny czy imieniny. U mnie okazją są dożynki, a dokładniej wkład do ciast na sprzedaż. Przepis mam od szwagierki, a ta od znajomej z pracy.

Podstawą ciasta jest biszkopt na occie ( przepis TU )

 OCENA 5 / 5
Przepis: 

masa: 
  • 1 l soku pomarańczowego,
  • 3 budynie śmietankowe/waniliowe
  • duża paczka delicji ok 300g
 Budyń ugotować na soku. Gorący wylać na biszkopt. Na to wykładamy delicje czekoladą do góry. Czekamy z wyłożeniem pianki kiedy masa wystygnie.


To zdjęcie na ten etap pracy, niestety nie zdążyłam zrobić fotki ukończonego ciasta, na górze jest piała pianka posypana czekoladą startą na tarce. Ciasto jest wysokie. 


pianka:
  • 2 śnieżki w proszku,
  • 1 1/2 szkl. zimnego mleka
  • 2 galaretki pomarańczowe (na 2 szkl. wody)
  • kawałek czekolady (na wiórki na wierzch)
Śnieżki wsypać do wysokiej miski, zalać mlekiem i miksować na najwyższych obrotach 4 - 5 min. Dodać tężejącą galaretkę i miksować do połączenia. Wylać na ciasto. Czekoladę zetrzeć na tarce i posypać nią piankę. Schłodzić w lodówce. Smacznego!

Moje rady:
  1.  Jeśli galaretka prawie stężeje wystarczy ją "rozmieszać" łyżką i wlać do pianki. Wszystko będzie ok. Raz tak miałam. 
  2. Trzymam czekoladę w lodówce, ponieważ lepiej nadaje się wtedy do tarcia na tarce i ponoć ma wtedy bardziej intensywny smak. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz