piątek, 29 sierpnia 2014

Chleb drożdżowy

Cześć
dziś na tapecie chleb drożdżowy, skończyła mi się mąka żytnia więc powstał ten chlebek.




Składniki na formę 20 x 11:
- ok. 500g mąki pszennej,
- 20g drożdży,
- 1 szkl. wody (ciepłej),
- ok. 6-7 łyżek oleju,
- 1 łyżeczka soli i cukru


Wszystkie składniki zarobić. Odstawić na godzinkę w ciepłe miejsce. Ja obłożyłam kocem i nakryłam ściereczką :PP Po tym czasie zarobić jeszcze raz i wpakować do formy natłuszczonej i wysypanej mąką. U mnie była to forma 11x30 cm (większa keksówka). Czekamy następną godzinkę/półtora. Pieczemy w temp. 200 st. C ok 40 min. By ciasto miało lśniącą skórkę posmarować mlekiem i roztrzepanym żółtkiem. Można posypać makiem, lnem itd. Chlebek zainspirowany przepisem z broszurki "Chleb domowy wypiek".  Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz