sobota, 23 sierpnia 2014

Ciasteczka cynamonowe - podobne do pierniczków

Jak zwykle trochę modyfikuję, tym razem nie wyszła ona w 100% na zdrowie.  Ciasteczka i tak choć nie wyrosły pod niebo smakują wyśmienicie cynamonowo.

OCENA 5/5



 

Przepis z "Kuchnia i kropka":


  • 2 szkl. mąki,
  • 3/4 szkl. cukru ( ja dałam 1/2),
  • 1 łyżeczka płaska sody oczyszczonej (ciasteczka miały bardzo zwiększać objętość niestety tak nie było w rzeczywistości)
  • 2 łyżeczki proszku ( to dodatek mojej mamy, gdy jej powiedziałam, że ciasteczka nie wyrosły. Uwarzą, że na 1 szkl. mąki 1 łyżeczka proszku. Wypróbuje przy następnym pieczeniu),
  • 2 łyżeczki cynamonu,
  • 3 czubate łyżki miodu
  • 1 jajko
  • 2 czubate łyżki miękkiego masła
Wg przepisu należy podgrzać miód i wymieszać z mąką. Dodać inne składniki. Wyrobić ciasto. Rozwałkować na ok 2 mm. Ja wykrawałam kieliszkiem by mi się zmieściły do słoika, ale jak jest duża gromadka dzieci lub dorosły łakomczuch można użyć szklanki doi wykrawania, będzie łatwiej z pieczeniem. Piec ok 7-10 min w 180 st. C. Smacznego !


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz