środa, 26 listopada 2014

KOTLETY Z KASZY JAGLANEJ

Pyszne i zdrowe. Ostatnio jest moda na kaszę jaglaną więc postanowiłam ją wypróbować. Nie ugotowała mi się za pięknie, następnym razem dodam o 1 szklankę wody więcej.

Gotowanie kaszy. Kaszę opłukać na sitku pod strumieniem zimnej wody do czasu gdy woda będzie czysta. Następnie gotować wg przepisu na opakowaniu. Więc wrzucić na wrzątek lub na zimną wodę. Kaszę można również uprażyć przed gotowaniem na patelni, ale tego nie próbowałam jeszcze.
Polecam 3 szkl. wody na 1 szkl. kaszy.


OCENA 5 / 5


 
Składniki:
  • 3/4 szkl. kaszy jaglanej (na 2 osoby mniejszą ilość),
  • 200 g pieczarek,
  • 1 cebula średnia,
  • 1 jajko,
  • otręby ( ok 1/4 szkl.),
  • natka pietruszki,
  • przyprawy wg uznania ( u mnie pieprz czarny, ziołowy i majeranek).
Kaszę ugotować. U mnie zrobiła się pulpa kaszowa, ale zaryzykowałam i pomieszałam wszystko łyżką i kotleciki wyszły bardzo dobre.  Cebule pokroić w kostkę, zrumienić na patelni. Dorzucić pieczarki (starte na tarce). Chwilę przesmażyć do odparowania wody. Do miski wrzucić kaszę i pozostałe składniki. Wyrobić "ciasto". Formować cienkie kotleciki i piec kilka minut do rumianego koloru. Z tłuszczu odsączać na papierze kuchennym. Podawać np. z sałatką z kiszonej kapusty. Smacznego ! :))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz